تولباکس اقتصادسنجی

تولباکس اقتصادسنجی و طریقه نصب

در نرم افزار متلب، جعبه ابزاری (Toolbox) جهت تسهیل در کاربردهای اقتصاد سنجی تعبیه شده است. این جعبه ابزار که توسط پروفسور لسیج (LeSage) مدرس دانشکده اقتصاد و امور مالی در دانشگاه سن مارکس ایالت تگزاس تهیه شده است در بردارنده 50 تابع مربوط به تخمین و 20 تابع مربوط به آزمون های تشخیص و آزمون های آماری و همچنین شامل تقریبا 100 تابع متلب که تقریبا تمام روش های تخمین در اقتصاد سنجی را در برمی گیرد، می باشد. در راهنمای این نرم افزار اشاره شده است که بیش از 300 تابع مختلف تهیه شده است.

همچنین در این پست برای شما یک فایل راهنما در نظر گرفته شده که تمامی توابع موجود در این تولباکس را معرفی کرده و با مثال هایی کاربردی از آن استفاده کرده است.

تولباکس اقتصادسنجیاز جعبه ابزار اقتصادسنجی در متلب به دو صورت میتوان استفاده نمود

1- پس از دانلود فایل و خارج کردن آن از حالت فشرده به سراغ نرم افزار متلب رفته و از منوی Home گزینه set path را انتخاب مینماییم تا پنجره مربوط به آن اجرا شود. سپس با انتخاب گزینه Add with Subfolders به سراغ محلی که فایل را در آن از حالت فشرده خارج کرده اید بروید و تمام پوشه ها را انتخاب و به نرم افزار متلب اضافه کنید. در نهایت به ترتیب دکمه Save و سپس close را انتخاب نموده. حال تولباکس اقتصادسنجی به متلب اضافه شده و آماده استفاده است.

2- پس از دانلود کردن فایل و خارج کردن آن از حالت فشرده به سراغ پنجره current Folder رفته و مسیری که فایل را در آن ذخیره نموده ایم مراجعه میکنیم. بر روی پوشه jplv7‌ راست کلیک کرده و سپس در منوی باز شده روی Add to path/ Select Folders and Subfolders کلیک نمایید. جعبه ابزار به نرم افزار متلب اضافه شده است و شما میتوانید از آن استفاده نمایید. دقت داشته باشیدکه این روش موقتی بوده و پس از هر بار بستن نرم افزار برای استفاده مجدد باید تکرار شود.

نکته: در نسخه های اخیر نرم افزار متلب برخی از توابع برازش سری های زمانی به صورت پیش فرض در نرم افزار تعبیه شده است. لذا اگر شما از نسخه های به روز نرم افزار متلب استفاده میکنید بهتر است قبل از استفاده از تولباکس اقتصادسنجی و جلوگیری از تداخل احتمالی بین توابع پیش فرض متلب و توابع سری های زمانی تولباکس اقتصادسنجی، پوشه Ucsd_garch را از پوشه jplv‌ پاک نمایید.

 

دانلود تولباکس اقتصادسنجی در نرم افزار متلب (Econometrics Toolbox):


download

دانلود فایل راهنمای تولباکس اقتصادسنجی (Econometrics Toolbox)

.

توجه: پس از دانلود می توانید طریقه نصب نرم افزار را در فایل “راهنمای نصب نرم افزار” مشاهده نمایید.

[box type=”info” radius=”5″]

سایر نرم افزارهای تخصصی اقتصاد در “اقتصادی‌ها”

[/box]

رفع اشکال/ گزارش خرابی لینک  گزارش ارائه نسخه جدید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید