چطور مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد آغاز کنیم؟!

سلام دوستان … شروعتون پر انرژی !!!
کتابایی رو که گفتم آماده کردید؟ خب حالا که جمع کردید باز پخشش کنيد …. !!! یه نگاه بهشون بندازید تا بدونيد حجم کار چقدره … حالا چطور شروع کنيم؟!
قبل از هر چيز همونطور که خودتونم می دونيد باید یه شروعی صحيح داشته باشيد. بعضی مواقع که با برخی دوستان سر این مساله صحبت می کردم هيچ دليلی برای خوندنشون نداشتن و فقط به خاطر اینکه باباش گفته بود اگه ارشد گرفتی ميزارم بری خارج یا بخاطر اینکه دخترخالم (یا پسرخالم) هم ارشد داره و منم باید کارشناسی ارشد داشته باشم تا بتونم باهاش ازدواج کنم و… ذکر می کردن. البته پسرها یه دلیل قانع کننده داشتن که اونم فرار از سربازی بود!!! (شکلک خنده). با وجود اینکه خیلی ها هدف خاصی رو دنبال نمیکنن، ناخودآگاه ميرن سمت ارشد بدون اینکه حتی بدونن به چه چيزی می خوان برسن.
ولی به هر حال بهتره عضو هيچ کدوم از این دسته های بالا نباشيد و برای خودتون یه هدف خوب داشته باشيد.
برای رسيدن به هر کدوم از اهداف بالا نياز داریم تا یه برنامه ریزی دقيق داشته باشيم که البته تو قسمت «چگونه برنامه ریزی کنيم» بحث خواهيم کرد.
اما برای اینکه بدونيم چطور یه شروع صحيح داشته باشيم چند مورد در نظر گرفته می شه. اینکه منابع مطالعاتيتون کامل و خوب باشن، انگيزه داشته باشيد، هدفتون مشخص باشه، اميد به موفقيت داشته باشيد و به این اطمينان داشته باشيد که شما هم جزو افرادی هستين که موفق می شين، و آرامش درس خوندن رو برای خودتون به وجود بيارید.
اميدتون رو از دست ندید چون وسط راه خيلی ها هستن که دست از کار می کشن.
مکان ثابتی رو برای خودتون در نظر بگيرید، چون اگر مکانتون ثابت باشه ذهن چند برابر بهتر عمل می کنه و متمرکزتر هست.
وقتی کتاب ها رو ميخونيد حتماحتما خلاصه نویسی فراموش نشه که اهميت بسيار بالایی دارن. با خلاصه هامون کار داریم. خصوصا واسه ماه ها و روزهای پایانيتون. پس از همين شروع به فکر دفترهای خلاصه نویسی تونم باشيد.
ما پيشنهادهایی واسه شروع داریم که بهتر می بينم چون شرایط و روحيات افراد با هم فرق می کنه در قسمت ارتباط با مشاور مطرح کنیم. بنابراین شما می تونید دغدغه های خودتون رو در قسمت ارتباط با مشاور با ما در میون بذارید. منتظر شما هستیم.

[box type=”info” radius=”10″]

ارتباط با مشاور

[/box]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید