چگونه برای کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد برنامه‌ریزی کنیم؟

plannig-economya-ir

سلام دوستان
رسيدیم به یه بخش اصلی و مهم. معمولا اکثر افراد یه برنامه دو ساله برای ارشد ميزارن. ولی حتی یه برنامه یک ساله اما مفيد هم برای یه رتبه خوب و تک رقمی کافيه.
ما اهل اغراق کردن و شعار و اینکه بگم ساعت 6 صبح پاشيد یا بگیم روزی 12 ساعت درس بخونيد نيستیم و بهش اعتقادی هم نداریم.
حتی از اواناش هم نیستیم که بگیم با روزی یه ساعت میشه یه رتبه خوب اورد!! چرا که واقعا نميشه درسی مثل خرد یا کلان رو، البته در بعضی از مباحثش، دو ساعته به جایی رسوند. دو ساعت طول می کشه تا ذهنتون به یه مطلبی عادت کنه و تازه بفهميد قراره چی بخونيد. پس نميشه دو ساعت خرد خوند و بعد نيمه تمامش گذاشت و رفت سراغ یه درس دیگه. چرا که تمام زحمتی رو که این دو ساعت تو خرد کشيدید از دست میدید.
این امکان هم وجود داره که با توجه به شرایط متفاوت آدم نتونه 6 صبح پاشه و درس بخونه. من فقط پيشنهادم اینه که ساعات مطالعاتيتون رو ببرید بالا نه اینکه 6 صبح پاشيد واسه درس با حالت خوابالود!

درسته که صبح واسه یادگيری خوبه و ذهن آماده یادگيریه اما بعضی ها هستن که ظهر یا شب بهتر می تونن درس بخونن و تمرکز و بازدهيشون بالاتره. پس من تاکيدم رو اینه که زمان مطالعاتيتون رو ببرید بالا و زمانی درس بخونيد که فکر می کنيد باهاش راحت ترید و بهتر یاد می گيرید و این رو کسی نمی تونه مشخص کنه جز خودتون. فقط این نکته یادتون نره که تو ماه پایانی شرایط فرق داره و شما باید ذهنتون رو آماده کنيد و بهش عادت کنيد که صبح بيشتر آماده باشه و بهتر تست بزنيد و آمادگی ذهنی بيشتری تو این ساعت پيدا کنيد، چون کنکورتون صبح ساعت 8 شروع می شه. اما الان شرایط فرق داره و تا کنکور فاصله زیادی داریم و کلی برنامه که باید اجراش کنيم. پس به تفاوت الان که می تونيد با خيال راحت درس بخونيد و ماه پایانی که شرایط کنکوری داره هم دقت داشته باشيد.

لازمه بگم بهترین فردی که ميتونه واستون برنامه ریزی کنه خودتونيد، چون خودتون بهتر شرایط و نحوه خوندنتون رو ميدونيد. چرا که یه عده ممکنه کند خون باشن و یه عده سرعتشون بالاتره. واسه همين هم تو قسمت «تابستان خود را چگونه بگذرانيم» و «چطور شروعی صحيح داشته باشيم» تاکيد داشتم که بيشتر تو ماه های اوليه و تابستان به ارزیابی خودتون و شرایطتون بپردازید تا بهتر بتونيد تو قسمت برنامه ریزی ازش استفاده کنيد.
پس به عنوان یه جمع بندی تو تابستون سعی کنيد به ارزیابی خودتون که من فکر ميکنم حداقل یک ماه طول ميکشه بپردازید و از مهرماه شروع به برنامه ریزی کنيد و سعی کنيد حداقل یه نمونه سوال کنکور رو نگاه کنيد تا سبک سوالات کنکور رو هم بفهميد چطوره و الکی روی مطالبی که نياز نيست وقت نزارید. بعدا قسمت های پراهميت و پر تست و درصد اهميت فصول رو تو کنکورهای اخير قرار ميدم تا بهتر بدونيد رو کدوم قسمت ها وقت بيشتری اختصاص بدید.
علاوه بر این می تونيد نحوه ی خوندن هر درس و هر قسمت و فصل رو هم تو قسمت ارتباط با مشاور مطرح کنيد.

[box type=”info” radius=”10″]

ارتباط با مشاور

[/box]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید