معرفی ابزار محاسبه آماره های توصیفی

آمار توصیفی یکی از اصلی ترین گرایش های علم آمار است که به منظور تجزیه و تحلیل داده های آماری استفاده می شود. در آمار توصیفی از یک سری آماره برای خلاصه سازی اطلاعات استفاده می شود و بر اساس آماره های محاسبه شده استنتاجاتی انجام می شود. منظور از آماره عددی است که یک ویژگی خاصی از نمونه جمع آوری شده را بدست می دهد. میانگین، میانه، انحراف معیار و … مثال هایی از آماره هایی است که در علم آمار از آنها استفاده می شود. آماره ها در واقع تلاش می کنند تا بر اساس داده های نمونه، اطلاعاتی در مورد پارامترهای جامعه ارائه دهند.

ابزار زیر که توسط سایت اقتصادی ها (سایت تخصصی اقتصاد) تهیه شده است این امکان را برای شما فراهم می آورد که آمار توصیفی را بر روی داده های خود پیاده سازی کنید. این ابزار امکان محاسبه  آماره‌های میانگین، میانه، مد، انحراف معیار نمونه، انحراف معیار جامعه، واریانس نمونه، واریانس جامعه، چارک، بازه داده‌ها، ماکزیمم و مینیمم داده‌ها، چولگی و کشیدگی را دارد. این ابزار برای کسانی تهیه شده است که دسترسی به نرم افزارهای آماری ندارند و قصد دارند از طریق اینترنت نیازهای محاسبات آماری خود را رفع نمایند.

نحوه محاسبه آماره های توصیفی با ابزار اقتصادی ها

برای محاسبه آماره های مذکور کافی است داده های خود را در قسمت مربوطه وارد کنید و سپس از منوی درج شده در ابزار، نوع آماره ای که قصد محاسبه آن را دارید انتخاب نموده و سپس بر روی دکمه محاسبه کلیک نمایید. توجه فرمایید که داده های خود را با کاما (ویرگول انگلیسی) باید از هم جدا کنید.

[wolframalphawidget id=”2964a993b15266d855ff33544ad2f6a1″]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید