نرم افزار لیزرل

پردازش و تخلیل درست و علمی داده های تحقیق،‌از اساسی ترین ارکان انجام تحقیق علمی محسوب می شود. تحقیقات بسیاری وجود دارد که علی رغم در اختیار داشتن داده های درست، به خاطر تشخیص و اجرای نادرست آزمون های آماری، یافته های آنها از خطای بالا و قابلیت اتکای پایینی برخوردار است. یکی از پیشرفته ترین و به روزترین تکنیک ها در روش تحقیق و آمار بحث مدلسازی معادلات ساختاری است. مدلسازی معادلات ساختاری با ترکیب مدل های اندازه گیری و ساختاری به پژوهشگر کمک می کند تا تحلیل خود درباره پدیده های مختلف را به لحاظ روش شناختی، علمی تر و به لحاظ کاربردی به حیات پیچیده انسانی نزدیک تر سازد. این روش در علوم مختلف از مدیریت و اقتصاد گرفته تا علوم رفتاری، علوم زیستی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

lisrel2-1

لیزرل (Lisrel) که مخفف linear structural relations است یک بسته نرم افزاری آماری است که برآورد مدل معادلات ساختاری برای متغیرهای آشکار و نهان را در مطالعات جامعه سنجی امکان پذیر می سازد. همچنین از این نرم افزار برای محاسبه تحلیل عاملی استفاده می شود. نرم افزار لیزرل Lisrel مکمل نرم افزار اس پی اس اس است که کارهای گرافیکی را بهتر از نرم افزار SPSS انجام می‌دهد.

البته این نرم افزار کاربردهای دیگری نیز جز تحلیل عالمی و معادلات ساختاری دارد. می توان از مدل های خطی تعمیم یافته (GLM) و مدل های سلسله مراتبی و مدل بندی غیر خطی (مدل های رگرسیونی چند سطحی) به عنوان سایر کاربردهای این نرم افزار نام برد.

دانلود نرم افزار لیزرل 8.8 (Lisrel 8.8)


download

توجه: پس از دانلود می توانید طریقه نصب نرم افزار را در فایل “راهنمای نصب نرم افزار” مشاهده نمایید.

 

نرم افزار لیزرل 10 توسط اقتصادی‌ها منتشر شده است. لیزرل 10.10 را می توانید از این لینک تهیه کنید. 

 


lisrel

همچنین شما می توانید دو فایل آموزشی مفید در زمینه آموزش نرم افزار لیزرل را در اینجا (+) مشاهده نمایید.

دانلود فایل آموزشی نرم افزار لیزرل

.
 .

رفع اشکال/ گزارش خرابی لینک  گزارش ارائه نسخه جدید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید