اقتصاد کلان کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد

شامل 25 سوال با ضریب 4

منابع اصلی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]سه جلدی دکتر عباس شاکری انتشارات رافع,دو جلدی دکتر تيمور رحمانی انتشارات برادران,کتاب 2000 تست دکتر محسن نظری (نارنجی رنگ)[/list]

منابع کمکی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]2000 تست تيمور رحمانی,کتاب درسنامه و تست مدرسان شریف[/list]

این درس هم با ضریب ( 4) به لحاظ اهميت در کنار درس اقتصاد خرد پر اهميت ترین درس برای دانشجویان رشته اقتصاد است.
پس انتظار می رود اهميت زیادی براش قایل باشيد و زمان قابل توجهی را به آن اختصاص دهید.
درس اقتصاد کلان به نسبت درس اقتصاد خرد، دارای مفاهيم سنگين تر است و به همين نسبت، سوالات این درس دشوارتر است و شاید در رقابت دانشجویان برای آزمون کارشناسی ارشد کسی برنده باشه که در این درس تسلط خوبی داشته باشد. به دلیل همین پيچيدگی، بيشتر شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد، با این درس مشکل دارند. البته برای ورود به این درس آشنایی با مطالب اقتصاد خرد ضروریه. راهکاری که برای این درس پیشنهاد میشه حل مسائل زیاد و متنوع هست که منبعی که برای این کار پیشنهاد میشه، جلد سوم اقتصاد کلان دکتر شاکری هست که مسائل متعددی رو مطرح کرده. جلد سوم سه سالی هست که مورد توجه طراحان کنکور هست و سوالات زیادی ازش مطرح شده. پس حتما با دقت بخونيدش. باز هم تاکيد ميکنیم. تو این درس همانند سایر دروس خلاصه نویسی اهميت زیادی داره. متاسفانه اقتصاد کلان درسی هست که نمی شه حفظش کرد و به راحتی از پس تست هاش براومد. بيشتر مطالب اقتصاد کلان مفهومی هستن و باید قوه تحليل خوبی داشته باشيد. با توجه به سوالاتی که در سال های اخیر در کنکور اومده، به هيچ وجه از کتاب های خلاصه برای خوندن استفاده نکنيد! چون متوجه بسياری از تحليل ها و حالات مختلف بحث شده نخواهيد شد و نتیجتا امکان پاسخگویی به سوالات رو نخواهید داشت!. دو جلدی اقتصاد کلان دکتر شاکری که منبع اصلی این درس هست و ما توصیه میکنیم حتما این کتاب رو تهیه کنید، تو این چند سال جواب خودشو پس داده و ميشه به عنوان یک منبع مطمئن روش حساب باز کرد. اما این کتاب رو حفظ نکنيد و به صورت مفهومی یاد بگيرید. تو این چند سال اخير به شدت سوالات کنکور در درس کلان مفهومی شده. هنگام خوندنش دقت کنيد که مباحث از دیدگاه کدوم مکتب هست. چون گاها به مطلبی می خورید که مکاتب مختلف دلایل متفاوت براش ذکر کردن. پس لازمه از شروع مطالعه این درس به این نکته هم توجه داشته باشيد.
اگر شما وقت کافی دارید (منظور این هست که از ابتدای تابستان شروع به مطالعه برای کنکور کرده اید) پيشنهاد ما برای مطالعه این درس اینه که اول کتاب اقتصاد کلان تيمور رحمانی انتشارات دانشگاه تهران رو مطالعه کنيد و پس از خوندن هر فصل مرتبط به سراغ کتاب شاکری برید و تو طول خوندن خلاصه نویسی کنيد. اگر دور اول هست که این کتاب رو ميخونيد مطمئن باشيد این فرایند کند پيش ميره ولی نگران نباشيد. چون فقط شما نيستيد که تو این درس اینطوری هستيد. پس کاملا طبيعی هست که کند ولی با دقت این کتاب پيش بره. باحوصله بخونيد. از مطالبش لذت ببرید. خلاصه نویسی تون عاملی نباشه که بی دقت بخونيد. بادقت و با حوصله درس بخونيد. اینا رو ميگیم چون این درس اهميت زیادی داره و همين طور که گفتم باعث ميشه شما رو پرتاب کنه به سمت رتبه های خوب. چون اگه کمی بهتر از بقيه به این سوالات جواب بدید قول ميدیم شما هم جزو رتبه های برتر باشيد. پس اگه ميخواید نتيجه بگيرید نگران این نباشيد که این درس داره زمان زیادی ازتون ميگيره.
مطمئن باشيد که اگه با دقت و حوصله بخونيد ارزشش رو داره. البته حواستون باشه که این تاکيد تبدیل به وسواستون نشه ها!!
الان که زمان کافی در اختيار دارید سعی کنيد با این کتاب ارتباط برقرار کنيد و نحوه ی تحليل مسائل کلان که تو جلد سوم هم مباحث خوبی داره رو یاد بگيرید. پس سعی کنيد نحوه تحليل ها رو یاد بگيرید تا بتونيد تو مسائلی که مشابه هستن ازش استفاده کنيد. مثل مطالعه اقتصاد خرد سعی کنيد از اول که شروع به خوندن می کنيد زیاد به فکر تست زدن نباشيد. به نظرم این درس رو همراه با یکی از درس های ریاضی یا مجموعه دروس برای تابستون تو یک روز مطالعه کنيد. یعنی خرد و کلان رو به عنوان درس اصليتون تو یک روز قرار بدید و در کنارش یکی از درس های ریاضی و مجموعه دروس مطالعه کنيد. آمار هم به علت اینکه خيلی فراره میتونید از مهرماه شروع کنيد. البته باید از مهر به صورت جدی بخونيد چون آمار هم در کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد اهمیت بسسیار زیادی داره!

شما می توانید از بخش ارتباط با مشاور هر سوال یا نکته ای که در درس اقتصاد کلان براتون پيش اومده رو با مشاورین ما در میان بگذارید، چه در مورد نحوه ی مطالعه، چه سوال درسی که براتون مشکله و نتونستيد جوابی براش پيدا کنيد و یا هر چيزی که به ذهنتون ميرسه رو در قسمت ارتباط با مشاور مطرح کنيد تا در سریعترین حالت ممکن به جوابتون برسيد.

کنکور سخت نيست. اراده ی آدما بالاتر از هر چيزیه. اراده کنيد تا بتونيد. موفق باشيد.


[box type=”info” radius=”10″]

ارتباط با مشاور

[/box]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید