اقتصاد خرد در کنکور کارشناسی ارشد

شامل 25 سوال با ضریب 4

منابع اصلی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]اقتصاد خرد ابونوری جلد 1 و 2,اقتصاد خرد 2 دکتر عباس شاکری نشر نی,اقتصاد خرد دکتر محسن نظری کتاب ارشد انتشارات پوران پژوهش[/list]

منابع کمکی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]کتاب تست اقتصاد خرد تيمور محمدی,2000 تست اقتصاد خرد محسن نظری,فرگوسن جلد اول و دومتئوری اقتصاد خرد دکتر مشرف جوادی[/list]
اقتصاد خرد کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد
این درس با ضریب ( 4) به لحاظ اهميت در کنار درس اقتصاد کلان پر اهميت ترین درس برای دانشجویان رشته اقتصاد است. پس باید اهميت زیادی برای این درس قایل شوید. دانشجویان رشته اقتصاد به طور نسبی به این درس تسلط دارند، ولی سئوالاتی که چند سال اخير در کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد از این درس مطرح شده، پيچيده شده و لازمه با نکات مهم و مفاهيم جزئی تر این درس آشنا بشيد. به خاطر همينه که بهتره با عنوان آسون اما سخت ازش یاد کنيم. مطالبی که گاها ساده به نظر ميرسن اما تو تست ها پيچيدگی های خاصی داره!
یکی از اهداف اقتصاد خرد بررسی بازار هست. برای این درس باید کاملا به مفاهيم پایه ای مسلط بود و مطالب رو خوب فهميد و به سادگی از کنارشون رد نشيد. چون اگر گذرا خونده بشه نتيجه ای نداره جز عدم تسلط روی مطالب و ناتوانی تو حل مسایل اون. افرادی که تغيير رشته دادن و در طول خوندن احساس کردن مفاهيم رو درست متوجه نشدن باید زحمت بيشتری بکشن و در حد توانشون از منابع کمکی هم استفاده کنن.روزی که شروع به خوندن درس اقتصاد خرد می کنيد زیاد به فکر تست زدن نباشيد. نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید این هست که ابتدا از کتاب های خلاصه مثل پوران پژوهش استفاده نکنيد. مثلا تو بحث عرضه و تقاضا فصل های مرتبط به کتاب اقتصاد خرد ابونوری که معرفی کردیم رو بخونيد تا کاملا مطالب رو درک کنيد.
یکی از دلایل معرفی کردن ابونوری هم این بوده که این کتاب علاوه بر اینکه به صورت ساده مطالب رو توضيح داده، مطالب رو واقعا کامل مطرح کرده و حالت های مختلف رو توضيح داده. بازم تاکيد میکنیم که خلاصه نویسی یادتون نره. واقعا زیاد تاکيد کردیم دیگه!! اگه تو درسی مثل خرد که اهميتشم زیاده خلاصه ننویسيد واقعا مسئوليتش با خودتونه!. و نگيد که پوران پژوهش خودش کتاب خلاصه ای هست. پوران پژوهش خيلی خيلی زیاد خلاصه کرده. در ضمن هيچی مثل خلاصه های خودتون نمی شه. وقتی توی مباحث هر فصل به اندازه کافی تسلط پيدا کردید و احساس مي کنيد دیگه چيزی نيست که نخوندید برید سراغ تست زدن در این درس. البته همينطور که گفتم تابستون نيازی به تست نداره و فقط پایتون رو تقویت کنيد. خوب حالا بریم سراغ این مبحث که چطور تست بزنیم؟!

چطور در درس اقتصاد خرد تست بزنیم؟!

پیشنهاد ما این هست که ابتدا قسمت خلاصه ی هر فصل کتاب پوران پژوهش رو مطالعه کنيد بعد از گذشت یکی دو روز تست های همون فصل رو بزنيد. بازم واسه تست ها تفکيک قائل بشيد و اونایی رو که براتون مهم تره و نکته جدیدی داره علامت بزارید تا اگه وقت واسه مرور تست ها داشتید تونید یک نگاه رو تست های اصلی و مهم داشته باشيد. البته اگر زمان بهتون اجازه داد و حوصلشو داشتيد در انتهای هر فصل از کتاب دکتر مشرف جوادی سوالات تشریحی خوبی آورده شده که حل کردن اونا برای اون دسته از داوطلبانی که درصد بالا ميخوان مناسبه. اما نيازی به اذیت کردن خودتون نيست. منابع قبلی شما رو تو حد بالایی قرار ميده.

از چه زمانی مطالعه اقتصاد خرد رو شروع کنیم؟!

پیشنهاد میکنیم این درس رو همراه با یکی از درس های ریاضی یا مجموعه دروس برای تابستون در یک روز مطالعه کنيد. یعنی خرد و کلان رو به عنوان درس اصليتون تو یک روز قرار بدید و در کنارش یکی از درس های ریاضی و مجموعه دروس رو هم مطالعه کنيد.
آمار هم به علت اینکه خيلی فراره به نظر ما تو تابستون نخونيد و بزارید از مهر شروع کنيد. البته باید از مهر به صورت جدی بخونيد ها!! البته این بستگی به نظر خودتونم داره و ميتونيد آمار رو هم در کنار درس خرد یا کلان بخونيد. و واسه ماههای بعدی هم که تقریبا چارچوب درس رو درک کردید ميتونيد با تست مرور کنيد و ایراداتون رو رفع کنيد … تو ماهای ابتدایی فرصت برطرف کردن ایرادات اساسيتون هست و شما زمان لازم رو برای اینکار دارید. مرور مداوم داشته باشيد چون درس فوق العاده مهميه، تمرین زیاد داشته باشيد تا بتونيد درصد بالایی بزنيد و تا یه مطلبی رو نتونستيد جوابی تو ذهنتون براش پيدا کنيد ازش رد نشيد.

شما می توانید از بخش ارتباط با مشاور هر سوال یا نکته ای که در درس اقتصاد کلان براتون پيش اومده رو با مشاورین ما در میان بگذارید، چه در مورد نحوه ی مطالعه، چه سوال درسی که براتون مشکله و نتونستيد جوابی براش پيدا کنيد و یا هر چيزی که به ذهنتون ميرسه رو در قسمت ارتباط با مشاور مطرح کنيد تا در سریعترین حالت ممکن به جوابتون برسيد.

تا کنکور باهاتون هستيم و تنهاتون نميزاریم. موفق باشيد.

[box type=”info” radius=”10″]

ارتباط با مشاور

[/box]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید