مبانی اقتصاد خرد

کتاب مبانی اقتصاد خرد نوشته Krister Ahlersten یک کتاب جامع در اقتصاد خرد محسوب می‌شود که مباحث اصلی مطرح شده در اقتصاد خرد را به طور کامل پوشش می‌دهد. ویژگی جالب کتاب جامع بودن و سادگی در بیان مطالب ارائه شده است. از دیگر ویژگی‌های ممتاز این کتاب، بیان مثال‌های کاربردی از هر قسمت است.

همانگونه که بیان شد مهمترین اصل رعایت شده در کتاب شیوایی در بیان و ارائه مطالب به صورت کاربردی است که حتی برای افرادی که به تازگی شروع به مطالعه مطالب اقتصاد و به خصوص اقتصاد خرد کرده‌اند مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر این کتاب تمرینات مبانی اقتصاد خرد نیز مکملی برای کتاب است تا فرد بتواند یافته‌های خود از کتاب را مورد آزمون قرار دهد. کتاب تمرینات مبانی اقتصاد خرد که به همراه فایل pdf قرار داده شده است پرسش‌های چالشی را برای درک بهتر مفاهیم ارائه داده است.

کتاب از لحاظ محتوا دربرگیرنده مباحث دوره کارشناسی و مروری برای دوره کارشناسی ارشد با تاکید بر دوره کارشناسی ارائه شده است. همانطور که از سرفصل‌های ارائه شده پیداست مباحث عرضه و تقاضا و نظریات رفتار مصرف کننده از مباحث اصلی برای شروع به مباحث اقتصاد خرد است. بحث‌های مربوط به اثرات جانبی، تولید و هزینه، مباحث انواع بازارها و مروری بر مباحث نظریه بازی‌ها از دیگر مباحث طرح شده در کتاب است. در ادامه می‌توانید سرفصل‌های کتاب را مشاهده کنید.

مبانی اقتصاد خرد

سرفصل‌های کتاب مبانی اقتصاد خرد به شرح زیر است:

  1. مقدمه
  2. عرضه، تقاضا و تعادل در بازار
  3. نظریه رفتار مصرف کننده
  4. تقاضا
  5. درآمد و اثرات جانشینی (انواع کالاها)
  6. انتخاب تحت نااطمینانی
  7. تولید
  8. هزینه
  9. رقابت کامل
  10. مداخله در بازار و اثرات رفاهی
  11. انحصارگر
  12. تبعیض قیمت
  13. نظریه بازی‌ها
  14. انحصار چندجانبه
  15. رقابت انحصاری
  16. نیروی کار
  17. بازار سرمایه
  18. تعادل عمومی
  19. بررسی آثار جانبی
  20. کالاهای عمومی
  21. اطلاعات نامتقارن
  22. واژگان کلیدی

دانلود کتاب مبانی اقتصاد خرد به همراه مسائل هر فصل:


download

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید