دانلود کتاب اقتصاد کلان بارو (ویرایش دوم)

کتاب اقتصاد کلان بارو با عنوان رشد اقتصادی (ECONOMIC GROWTH) توسط باررو (Robert J. Barro) و مارتین (Xavier sala-i-Martin) نوشته شده است. بارو استاد اقتصاد در دانشگاه هاروارد است و در میان اقتصاددانان شناخته شده تر است. مارتین نیز استاد دانشگاه کلمبیا است.

به علت اینکه رشد اقتصادی را افزایش تولید سرانه یک کشور تعریف می‌کنند، رشد اقتصادی مفهومی با اهمیت در ادبیات اقتصادی دارد. چرا که افزایش آن به معنی بیشتر شدن نسبی رفاه یک کشور و کاهش آن به معنی کمتر شدن رفاه آن کشور است. به همین دلیل دولت‌ها تلاش می‌کنند شرایطی فراهم کنند تا مسیر رشد اقتصادی کشورشان هموار شود. اگر چه در این راه مشکلات و چالش‌های مخصوص به خود را دارد.

کتاب اقتصاد کلان بارو جزو کتاب‌های تخصصی‌تر در زمینه اقتصاد کلان محسوب می‌شود و در دانشگاه‌های ایران در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.

این کتاب بیشتر در مفهوم رشد اقتصادی متمرکز شده و مباحث آن بر پایه‌ی رشد نوشته شده است. همچنین مدل‌های مختلف رشد را بررسی می‌کند و چالش‌های موجود در هر مدل را شناسایی می‌کند.

بحث در این کتاب با معرفی واژه رشد در اقتصاد شروع می‌شود. سپس اهمیت بررسی رشد اقتصادی در یک کشور را بررسی می‌کند. مدل‌های رشد سولو و رشد رمزی مدل‌های پایه‌ای و مهمی به حساب می‌آیند که امروزه با پیچیده‌تر شدن مدل‌های رشد برای هر چه کاربردی‌تر شدن آن تحقیقات وسیعی انجام شده است. این کتاب به علاقه‌مندان اقتصاد، به خصوص علاقه‌مندان در حوزه کلان توصیه می‌شود.

کتاب در ۱۲ فصل با تکیه بر مباحث رشد اقتصادی به شرح زیر تنظیم شده است:

اقتصاد کلان بارو

مقدمه

  1. مدل‌های رشد با نرخ پس‌انداز برون‌زا (بررسی مدل رشد سولو)
  2. مدل‌های رشد با بهینه‌سازی مصرف‌کننده (بررسی مدل رشد رمزی)
  3. مباحث اضافی در مدل رشد رمزی
  4. مدل یک بخشی رشد درونزا
  5. مدل دو بخشی رشد درونزا (با تاکید بر سرمایه انسانی)
  6. تغییرات تکنولوژي (۱)
  7. تغییرات تکنولوژي (۲)
  8. انتشار تکنولوژي
  9. عرضه کار و جمعیت
  10. حسابداری رشد
  11. بررسی تجربی داده‌های منطقه‌ای
  12. بررسی تجربی داده‌های مقطعی کشورها

دانلود کتاب اقتصاد کلان بارو:


download

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید