تحلیل اکونومیست از سیاست‌های پسا-حقیقت/«هنر دروغ»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکونومیست، دونالد ترامپ تا حد زیادی با واقعیت بیگانه است. او ساکن قلمرو خیالی‌ای است که در آن گواهی تولد باراک اوباما جعلی است، رئیس‌جمهور کشورش داعش را تاسیس کرده، کلینتون‌ها قاتل بوده و پدر رقیبش قبل از شلیک به جان اف کندی با لی هاروی اسوالد بوده است.

آقای ترامپ یک نماینده برجسته از سیاست «پسا-حقیقت» است، سیاستی که بر اظهاراتی تکیه می‌کند که واقعی احساس می‌شود اما هیچ پایه و اساسی در واقعیت ندارند. گستاخی و بی پروایی ترامپ مورد مجازات قرار نمی‌گیرد اما این موضوع به عنوان نشانه‌ای از تمایل او برای ایستادن در برابر نخبگان در نظر گرفته می‌شود.
ترامپ در این مسیر او تنها نیست. اعضای دولت لهستان ادعا می‌کنند که رئیس جمهور قبلی این کشور که در سانحه هوایی کشته شد، توسط روسیه ترور شده است.
سیاست‌مداران ترک مدعی‌اند عاملان کودتای ناکام اخیر این کشور دستورات صادر شده توسط CIA را اجرا می‌کردند. کمپین موفقیت آمیز برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داد که انبوهی از مهاجران نتیجه دسترسی قریب‌الوقوع ترکیه به اتحادیه اروپا بوده است. اگر شما هم معتقدید که سیاست باید بر مبنای شواهد باشد، این اتفاقات بسیار نگران کننده خواهد بود. دموکراسی‌های قوی می‌توانند در برابر «پسا حقیقت» مقاومت کنند ولی کشورهای استبدادی در برابر این سیاست بسیار آسیب‌پذیرتر خواهند بود.

 

photo_2016-09-11_21-24-03

 

مجله اکونومیست 10 سپتامبر ۲۰۱۶ ، 13 کیلوبایت

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید