درباره نرم افزار گمز (GAMS)

گمز  (GAMS) مخفف عبارت General Algebraic Modeling System یا همان «سیستم مدلسازی جبری عمومی» است. نرم افزار گمز یک نرم افزار پرکاربرد در بسیاری از علوم من جمله ریاضی، اقتصاد، آمار، صنایع، مدیریت و … است و به منظور برنامه‌ریزی ریاضی و بهینه سازی استفاده می‌شود. آخرین نسخه این نرم افزار نسخه 24.7.3 است که سایت اقتصادی‌ها (بزرگترین مرجع تخصصی دانش آموختگان اقتصاد برای اولین بار در اینترنت آن را با لایسنس کامل و اورجینال منتشر می نماید.

نرم افزار گمز به منظور حل مدل‌های بهینه سازی خطی، غیرخطی و عدد صحیح مختط طراحی شده است. کاربرد اصلی نرم افزار گمز نیز بیشتر برای حل مسائل پیچیده و بزرگ است. مدل های بهینه سازی که نرم افزار گمز از آنها پشتیبانی می‌کند شامل LP، MIP، MINLP و حالت های مختلف NLP است. برای مشاهده لیست کامل مدل هایی که توسط نرم افزار گمز پشتیبانی می‌شود، می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید. محیط کاری نرم افزار گمز را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

دانلود نرم افزار GAMS

از آنجا که علم اقتصاد علم بهینه سازی است و همه مدلهای اقتصادی به نوعی با مسائل بهینه سازی سر و کار دارند، نرم افزار گمز دارای کاربردهای فراوانی در علم اقتصاد است. شما برای حل مسائل بهینه سازی اقتصادی که معمولا خطی و در بعضی موارد غیر خطی هستند می توانید از نرم افزار گمز استفاده نموده و به راحتی مسائل بهینه سازی مورد نظر خودتان را حل نمایید. این روزها یکی از پرکاربردترین زمینه های استفاده نرم افزار گمز (GAMS) برای حل مدلهای CGE یا مدلهای تعادل عمومی محاسبه پذیر است. اگر در پایان نامه یا کار تحقیقیتان از روش تعادل عمومی محاسبه پذیر استفاده می کنید حتما مجبور به استفاده از نرم افزار گمز خواهید بود.

دانلود نرم افزار گمز (GAMS)


download

توجه: پس از دانلود می توانید طریقه نصب نرم افزار را در فایل “راهنمای نصب نرم افزار” مشاهده نمایید.

 

[box type=”info” radius=”5″]

سایر نرم افزارهای تخصصی اقتصاد در “اقتصادی‌ها”

[/box]

رفع اشکال/ گزارش خرابی لینک  گزارش ارائه نسخه جدید

2 دیدگاه‌ها

  1. با سلام
    ببخشید نرم افزار گمز دارای لایسنس فول است؟ آیا بعد از نصب امکان استفاده از سالور gurobi فراهم است؟
    با تشکر

    • بله. لایسنس نرم افزار کامل است

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید