نرم افزار کامفار

تصمیم گیری در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش یک پروژه، همواره با سوالات زیادی در خصوص ویژگی های پروژه و نتایج اجرای آن همراه است. نرم افزار کامفار ابزاری برای ارزیابی مالی پروژه های سرمایه گذاری است که توسط آن می توان شاخص های مالی پروژه ها را محاسبه و تحلیل نمود و تاثیر تغییرات هر یک از پارامترهای ورودی سیستم را برفرایندهای مالی طرح بررسی کرد و در نهایت در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش پروژه تصمیم گیری کرد.

نرم افزار کامفار

کامفار Comfar مخفف عبارت انگلیسی «Computer Model for Feasibility Analysis and Reporting» بوده به معنای «مدل کامپیوتری برای تجزیه و تحلیل امکان سنجی و گزارش دهی» است. این نرم افزار با هدف استاندارد کردن تعاریف و محاسبات ارزیابی های اقتصادی توسط سازمان یونیدو (Unido) سازمان ملل متحد تهیه گردید و علی رغم انتقاداتی که به این نرم افزار وجود دارد به یکی از پروفروش ترین نرم افزارهای ارزیابی اقتصادی و بانکی در جهان تبدیل گردیده است. کامفار امکان شبیه سازی پروژه های سرمایه گذاری در کوتاه مدت و بلند مدت و تحلیل فرایندهای مالی را فراهم می سازد.
کامفار عملاً تجزیه و تحلیل پروژه های صنعتی و غیر صنعتی را ساده تر و دقیق تر کرده است . کامفار می تواند تجزیه و تحلیل اقتصادی انواع پروژه های ایجادی ، نوسازی ، توسعه ، سرمایه گذاری مشترک (join ventvre) یا خصوصی سازی را انجام دهد. بدین ترتیب ، از این منظرکارمفار به کارشناسان سازمان در حوزه توسعه سرمایه گذاری کمک می کند تا، بتوانند روند تحلیل طرحهای مورد بررسی را به صورت کامل اجرا نمایند و در نهایت فضای مناسب برای تصمیم گیری در خصوص ارزیابی و یا اولویت بندی پروژه ها را در اختیار مدیران ارشد سازمان قرار دهند. تصویر زیر نمای کلی از این نرم افزار را نشان می دهد.

نرم افزار کامفار

در طول زمان ویرایش های متفاوتی از کامفار به بازار آمده است که کامفار 3 Comfar Expert کاملترین آنهاست. شما می توانید آخرین نسخه کامفار را از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

 

دانلود نرم افزار ارزیابی طرح های اقتصادی کامفار (Camfar)


download


همچنین شما می توانید یک پاورپوینت عالی در زمینه اقتصاد مهندسی و ارزیابی طرح های اقتصادی را در لینک زیر مشاهده کنید.

دانلود پاورپوینت ارزیابی طرح های اقتصادی

گروه اقتصادی‌ها – بزرگترین مرجع دانش آموختگان اقتصاد – در نظر دارد فهرست کاملی از پاورپوینت ها و جزوات  را در «وبلاگ» خود قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت «وبلاگ» سایت اقتصادی‌ها، سایر پاورپوینت ها و جزوات موجود در وبلاگ را ببینید.


 

[box type=”info” radius=”5″]

سایر نرم افزارهای تخصصی اقتصاد در “اقتصادی‌ها”

[/box]

رفع اشکال/ گزارش خرابی لینک  گزارش ارائه نسخه جدید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید