نوسانات اقتصادی و رشد اقتصادی

نوسانات اقتصادی و رشد اقتصادی نوشته آگیون (Phillppe Aghion) از دانشگاه هاروارد و بانرجی (Abhijit Banerjee) از دانشگاه ام آی تی است. هر دو مقالات زیادی در حوزه مورد علاقه خود یعنی اقتصاد رشد، اقتصاد سنجی و اقتصاد کلان دارند.

همان‌طور که پیداست اقتصاد کلان از شاخه‌ها و مباحث گوناگونی چون حساب‌های ملی، نظریه‌های مصرف، مباحث پول و بانکداری، اقتصاد رشد، مباحث مطرح شده در نظریه سرمایه‌گذاری و دیگر زمینه‌های مطرح در اقتصاد کلان تشکیل شده است که به علت تنوع در موضوعات از ذکر تک تک آن‌ها صرف نظر می‌شود. به همین علت می‌توان گفت که تنوع موضوعات مطرح شده در اقتصاد کلان بسیار بیشتر از اقتصاد خرد است و از این رو نمی‌توان یک سرفصل یکتا برای اقتصاد کلان، همانطور که تا حدودی برای اقتصاد خرد تلاش شده است یک سرفصل واحد نوشته شود، ذکر کنیم.  اما این کتاب همان‌طور که از عنوان آن پیداست بر مباحث رشد اقتصادی و چرخه‌های اقتصاد کلان و نظریه‌های مطرح شده در این شاخه‌ها تمرکز دارد و آن‌ها را با مثال‌های متنوعی مورد بررسی قرار می‌دهد. این دو مبحث نیز از لحاظ کاربردی حائز اهمیت هستند و در ادبیات اقتصاد کلان جایگاه ویژه‌ای دارند. چرا که رکود و رونق از چرخه‌های طبیعی اقتصاد کلان هستند و در هر اقتصادی توجه به آن اهمیت بالایی دارد.

گروه اقتصادی‌ها – بزرگترین مرجع دانش آموختگان اقتصاد – در جهت تکمیل رسالت آموزشی خود، به صورت رایگان منابع ارزشمند را در رشته اقتصاد بر روی کتابخانه اقتصادی خود بارگذاری کرده است. با مراجعه به قسمت « کتاب‌های اقتصادی » سایت اقتصادی‌ها می‌توانید دیگر کتاب‌های مورد نیاز خود را ببینید. شما همچنین می‌توانید در صورت نیاز به کتاب مورد علاقه خود، آن را با ما مطرح کنید تا در اولویت بارگذاری ما در کتابخانه اقتصادی قرار گیرد.

نوسانات اقتصادی و رشد اقتصادی

دانلود کتاب نوسانات اقتصادی و رشد اقتصادی:


download

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید