نرم افزار Dynare

 درباره نرم افزار Dynare (نرم افزار برآورد مدل‌های تعادل عمومی پویای تصادفی)

نرم افزار Dynare یک پلتفرم نرم افزاری است که با استفاده از آن شما می توانید طیف وسیعی از مدل های اقتصادی را برآورد نمایید. بیشترین کاربرد این نرم افزار برای برآورد مدل‌های تعادل عمومی پویای تصادفی (dynamic stochastic general equilibrium-DSGE) و مدل‌های رشد نسل های هم پوشان (overlapping generations-OLG) است. مدل هایی که تحت نرم افزار Dynare حل می شوند، باید بر اساس فرض انتظارات عقلایی بنا شده باشند. البته نرم افزار داینر صرفا مدل های مبتنی بر انتظارات عقلایی را تخمین نمی‌زند. در این نرم افزار شما می توانید مدل های دیگری را نیز برآورد کنید که در آنها انتظارات به صورت عقلایی تعریف نمی شوند. در یک سمت طیف شما می توانید مدلهایی را تعریف کنید که عوامل اقتصادی به طور کامل می توانند آینده را پیش بینی نمایند و در سمت دیگر طیف، می توانید مدلهای مبتنی بر انتظارات عقلایی محدود یا دانش ناقص راجع به وضعیت اقتصاد تعریف نمایید که عوامل اقتصادی انتظارات خود را از طریق فرآیند یادگیری شکل می دهند. عوامل اقتصادی که شما می توانید در نرم افزار داینر (Dynare)  تعریف نمایید شامل مصرف کنندگان، بنگاه های تولیدی، دولت، سیاست گذاران پولی، سرمایه گذاران و واسطه های مالی هستند.

دانلود داینر

Dynare از یک رابط بسیار کاربرپسند برخوردار است. با نرم افزار داینر شما هم می توانید مدل های با پارامترهای کالیبره شده برآورد کنی و هم می توانید مدلهایتان را بر اساس داده های واقعی تخمین بزنید. تنها کافیست در یک فایل متنی، متغیرهایتان و همچنین معادلاتی که این متغیرها را به هم مربوط می کنند را تعریف کنید و مشخص کنید که چه خروجی های متنی و گرافیکی مد نظرتان هست، بقیه کارها را به داینر بسپارید؛ نرم افزار تمامی محاسبات را برای شما انجام خواهد داد.

گرچه پس از کار با نرم افزار Dynare ممکن است بگویید که برآورد مدلهای تعادل عمومی پویای تصادفی کار چندان سختی هم نبوده است، اما باید بدانید که پشت محاسبات به ظاهر ساده روش های پیچیده ریاضی نهفته است. نرم افزار داینر از تکنیک های ریاضی و کامپیوتری بسیار پیچیده ای بهره می گیرد: روش های بهینه سازی و حل معادلات غیرخطی چند متغیره، فاکتورگیری ماتریسی، تقریب محلی تابع، فیلتر کالمن و هموارسازی، تخمین بیزین مبتنی بر مونت کارلو با زنجیره مارکوف (MCMC) و کنترل بهینه تنها بخشی از روش هایی هست که در Dynare از آنها استفاده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار Dynare می توانید به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.

نرم افزار داینر در واقع یک افزونه است که هم در MATLAB و هم در Octave قابل نصب است. Octave یک نرم افزار برنامه نویسی ماتریسی رایگان است، اما محبوبیت چندانی در میان محققین ندارد. آخرین نسخه این نرم افزار نسخه 4.6.1 است که هم در سیستم عامل ویندوز و هم در سیستم عامل MAC قابل نصب است. در ادامه نرم افزار Dynare برای استفاده در نرم افزار MATLAB جهت دانلود قرار داده شده است.

دانلود Dynare (نرم افزار برآورد مدل‌های تعادل عمومی پویای تصادفی)+راهنمای نصب


اطلاعات دانلود


[aam limit=”visitor” message=”لینک دانلود:

اطلاعات دانلود فقط برای اعضای باشگاه اقتصاددانان قابل مشاهده است. در صورتی که عضو هستید، وارد سایت شوید. در غیر این صورت به صورت رایگان ثبت نام کنید!

عضو شوید“]
download

دانلود نرم افزار Dynare نسخه ویندوز

دانلود نرم افزار Dynare نسخه MAC

راهنمای نصب

پسورد: economya.ir

[/aam]

مجموعه کدهای آماده برای تخمین مدلهای DSGE در نرم افزار داینر (کد+مقاله بیس)

برای دریافت اینجا کلیک کنید.

download


 دانلود فایل آموزشی نرم افزار Dynare (آموزش تخمین مدلهای تعادل عمومی پویای تصادفی در داینر)


همچنین شما می توانید دو فایل آموزشی مفید در زمینه آموزش نرم افزار داینر را در اینجا (+) مشاهده نمایید.
download

دانلود فایل آموزشی نرم افزار داینر 


سایر نرم افزارهای تخصصی اقتصاد در “اقتصادی‌ها”


رفع اشکال/ گزارش خرابی لینک  گزارش ارائه نسخه جدید


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید