ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد

شامل 25 سوال با ضریب 2

منابع اصلی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]ریاضيات و کاربرد آن در اقتصاد هادی رنجبران انتشارات اثبات[/list]

منابع کمکی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]محمد حسين پور کاظمی جلد اول و دوم,کتاب های پارسه,ریاضيات کاربردی دکتر وحيد ناصحی فر پوران پژوهش[/list]

این درس با ضریب ( 2) به لحاظ اهميت همانند آمار است. بچه های رشته اقتصاد باید پایه ریاضی خوبی داشته باشند تا بتوانند بهتر بر مباحث و مسایل خرد و کلان چیره شوند! پس بهتره این درس رو با حوصله بيشتری بخونيد. منبع اصلی معرفی شده یک کتاب خوبه که تمام سرفصل های مورد نیاز شما برای کنکور رو پوشش میده. علاوه بر این ترکيبی از تست های تاليفی و کنکور سال های گذشته رو قرار داده که یک ویژگی ممتاز در این کتاب هست. ميشه از تست های کنکور که انتهای هر فصل آورده شده درجه اهميت هر فصل رو ارزیابی کرد. اکثر تست های ریاضی معمولا یک روال خاص رو طی کردن. یعنی معمولا از هر قسمت سوالاتی مطرح شده که سال های بعد فقط صورت مساله عوض شده. پس براتون یه درس بی آزار خواهد بود و با یک کم تمرین می تونيد درصد بالایی تو کنکور داشته باشيد. به عبارتی بر خلاف تصور ریاضيات زیاد اذیت کننده نیست و کافیه قلق اون دستتون بیاد. راه حل هم بسیار ساده است.

ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد

نکته ای که در خوندن ریاضیات برای کنکور مطحه اینه که، خوندن یک بار درسنامه کفایت میکنه. نمی خواد درسنامه رو چندین بار بخونيد. کافيه مثال های متنوع مربوط به هر درسنامه حل کنيد تا درس رو بهتر یاد بگيرید و با حل مسائل مختلف آشنا بشيد. علاوه بر اون فرمول هاش یواش یواش طی حل مسائل زیاد ملکه ذهنتون ميشه. ميتونيد در کنار کتاب ریاضی هادی رنجبران برای حل مسائل بيشتر و یادگيری بهتر مسائل از کتاب پورکاظمی هم استفاده کنيد که مسائل متنوعی رو مطرح کرده. از ریاضی نترسيد و مطمئن باشيد اگر راهی رو که نشونتون دادیم رو طی کنيد باید به فکر درصد های بالای 90 باشيد!! تست های چند سال اخير نشون دادن سوالات ریاضی به سمت اقتصادی شدن پيش رفتن. یعنی سوالات به صورت کاربردهای ریاضيات در اقتصاد مطرح شدن که هر ساله 5 سوال رو مطرح کردن. کتاب ریاضيات رنجبران فصل آخر کتاب رو به همين مباحث اختصاص داده. پس می تونيد این کتاب رو خوب مطالعه کنيد و برای حل مسائل متنوع و بيشتر به مسائل دکتر پور کاظمی نگاه کنيد. همينطور که گفتم و به خاطر اهميتش دوباره تاکيد ميکنم ریاضيات رو باید با حل مسائل متنوع و متعدد یاد گرفت و صرفا با حل چند تست نميتونيم بگيم که رو بحث مسلط شدیم. پس راه مشخصه و چيزی نيست که آدم گمراه باشه. فقط این راه رو طی کنيد و مطمئن باشيد نتيجه می گيرید. این درس رو می تونيد در کنار درس اصلی خرد یا کلان و برای استراحت ذهن و یکنواخت نبودن مطالعتون بخونيد. بر خلاف بقيه درس ها تاکيد زیادی به خلاصه نویسی تو این درس نمی کنم و بيشتر تاکيد ميکنم بر حل تمرین های زیاد و متنوع، مثال های هر چه بيشتر و بيشتر.

شما می توانید از بخش ارتباط با مشاور هر سوال یا نکته ای که در درس اقتصاد کلان براتون پيش اومده رو با مشاورین ما در میان بگذارید، چه در مورد نحوه ی مطالعه، چه سوال درسی که براتون مشکله و نتونستيد جوابی براش پيدا کنيد و یا هر چيزی که به ذهنتون ميرسه رو در قسمت ارتباط با مشاور مطرح کنيد تا در سریعترین حالت ممکن به جوابتون برسيد.

[box type=”info” radius=”10″]

ارتباط با مشاور

[/box]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید