آمار در کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد

شامل 20 سوال با ضریب 2

منابع اصلی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]آمار پارسه طورانی,آمار و احتمال کاربرد آن در اقتصاد هادی رنجبران انتشارات اثبات[/list]

منابع کمکی

[list icon=”enotype-icon-arrow-left3″ icon_color=”#1e73be” icon_color_hover=”#dd3333″ ]آمار ناصحی فر,دو جلدی آمار نوفرستی[/list]

آمار کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد

این درس با ضریب ( 2) به لحاظ اهميت همانند درس ریاضی است. شاید از این درس بشه به عنوان چالشی ترین درس کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد یاد کرد. برای مطالعه آمار، ابتدا باید کتاب آمار طورانی رو بخونيد و می تونید برای حل مسائل متنوع و بيشتر از کتاب رنجبران استفاده کنيد. روش رسیدن به یک درصد مناسب در کنکور، خوندن تمرینات زیاد و مرور هست.
متاسفانه آمار درسی به شدت فراره. به خاطر همين بر خلاف ریاضی که تاکيد زیادی به خلاصه نویسی نداشتیم تو این درس به شدت خلاصه نویسان رو تشویق ميکنیم! پس خلاصه نویسی فراموش نشه. اگر با کتاب طورانی و هادی رنجبران نتونستيد درسنامه رو خوب یاد بگيرید از کتاب تشریحی که تو منابع کمکی معرفی کردیم استفاده کنيد. متاسفانه دانشجوهای اقتصاد تو این درس ضعف دارن و تو این درس لنگ میزنن! تو این چند سال اخير هم تست هاش تفاوت چشمگيری داشته و نحوه ی تست هاش تغيير کرد. در حالی که قبلا با حل تست های سال گذشته مي شد درصد خوبی زد اما تو چند سال اخير دیگه اینجوری نيست و سوالات مفهومی تر شدن. اما این به معنای ترس از آمار نيست. چون قبلا راه مشخص نبود. اما الان وضعيت فرق کرده و شما منابع خوبی در اختيار دارید. مثل درس ریاضی توصيه می شه این درس رو هم همراه یکی از دروس اصلی خرد یا کلان بخونيد.

شما می توانید از بخش ارتباط با مشاور هر سوال یا نکته ای که در درسآمار براتون پيش اومده رو با مشاورین ما در میان بگذارید، چه در مورد نحوه ی مطالعه، چه سوال درسی که براتون مشکله و نتونستيد جوابی براش پيدا کنيد و یا هر چيزی که به ذهنتون ميرسه رو در قسمت ارتباط با مشاور مطرح کنيد تا در سریعترین حالت ممکن به جوابتون برسيد.

[box type=”info” radius=”10″]

ارتباط با مشاور

[/box]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید