تابستان فرصتی طلایی برای مطالعه کنکور

سلام دوستان
چند ماه اول تابستون زمان مناسب برای شروع مطالعه هست. هرچند اگر کسی از مهر هم شروع کنه به خوندن چيزی رو از دست نمی ده و می تونه به نتيجه دلخواهش برسه، فقط باید برنامه هاشو فشرده تر دنبال کنه و سخت تر درس بخونه. اما شما بهتره از تابستونتون استفاده کنيد تا وقت واسه تفریح هم داشته باشيد. توصیه ما اینه که حتما تفریح رو هم تو برنامه درسيتون بزارید.
سعی کنيد بيشتر از این فرصتی که دارید برای ارزیابی خودتون(یعنی شناخت نحوه درس خوندنتون)، شرایطتون و روحيات درس خوندن خودتون بپردازید و اصلا نگران رقابت نباشيد. چرا که شما جزو محدود افرادی هستيد که از تابستون شروع به درس خوندن می کنيد. این چند ماه اول رو نياز نيست تست بزنيد و سعی کنيد با آرامش مطالب رو بيشتر به صورت پایه ای یاد بگيرید و تسلط خودتون رو روی این مطالب بالاتر ببرید.
پس تابستون یه فرصت طلایی هست واسه اینکه بتونيد از سایر رقيباتون جلوتر باشيد.

کنکور کارشناس ارشد اقتصاد
چون اول راهه و می خواید شروع کنيد به خوندن تاکيد زیادی رو خلاصه نویسی دارم. خلاصه نویسی به هيچ وجه فراموش نشه. درسته که یکم وقت گير هست و حوصله آدم سر ميره اما این خلاصه ها به دردتون می خوره. وقت استفادش که برسه اونوقته که میگید دم مشاورین اقتصادی ها گرم! این خلاصه ها بيشتر واسه ماه ها و روزای پایانی کاربرد داره و ارزش خودشون رو نشون می دن که می تونه شما رو از سایر رقيباتون چندین پله جلوتر قرار بده. حتی اگه تا اون لحظه از خيلی ها عقب تر بودید و مطالب رو فراموش کردید. اینو بدونيد که اهميت خلاصه ها خيلی خيلی زیادن و واسه همينه که زیاد تاکيد می کنم. چون حجم مطالب بالاست نمی شه تو ماه پایانی همه کتابا رو دوباره از نو شروع کنيم به خوندن. سعی کنيد مطالبی رو که می خونيد هم به صورت منظم دربيارید تا ذهنتون بتونه راحت تر درکش کنه. مطالبی که منظم باشن رو بهتر ميشه یاد گرفت یا حفظ کرد.
اولین کار برای شروع مطالعه اینه که یه نگاه به فهرست مطالب بندازید تا مطالبی رو که قراره بخونيد ببينيد و یه دورنمای کلی از مطالب هم داشته باشيد.
پيشنهاد ما اینه که بيشتر وقتتون رو بزارید رو خرد و کلان که اهميت بيشتری دارن و بين خوندن خرد و کلان واسه استراحت ذهن هم ریاضی و آمار بخونيد و یا یه نيم نگاه به مجموعه دروس داشته باشيد. پس تاکيد اصلی در تابستون روی دروس خرد و کلان باشه.

[box type=”info” radius=”10″]

ارتباط با مشاور

[/box]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید