تقسیم عادلانه و رفاه اجتماعی

تقسیم عادلانه و رفاه اجتماعی نوشته مولن (Herve J. Moulin) از دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند است. تحقیقات مولن بیشتر در زمینه اقتصاد ریاضی به خصوص مدلسازی در زمینه‌های انتخاب اجتماعی، نظریه بازی‌ها و تقسیم عادلانه، شناخته شده است. او تا کنون ۶ کتاب و بیش از ۱۰۰ مقاله در کارنامه علمی خود دارد.

کتاب حاضر (تقسیم عادلانه و رفاه اجتماعی) به بررسی روش‌هایی می‌پردازد که در آن چگونه باید رفاه همه افراد جامعه در قالب یک ترجیح اجتماعی حداکثر شود. در واقع به بررسی این مساله می‌پردازد که آیا روشی برای حداکثر کردن رفاه فردی بدون آسیب به رفاه اجتماعی وجود دارد. در این کتاب مروری بر مباحث مورد نیاز از اقتصاد خرد خواهد شد. سپس مفاهیم توزیع عادلانه و رفاه اجتماعی مطالعه می‌شود. اهمیت رای گیری و انتخاب اجتماعی موضوع مورد بررسی فصل چهارم این کتاب است. کتاب از لحاظ تقسیم بندی شاخه‌های علم اقتصاد، در حوزه اقتصاد بخش عمومی قرار می‌گیرد.

گروه اقتصادی‌ها (بزرگترین مرجع دانش آموختگان اقتصاد) در جهت معرفی منابع و نوشته‌های روز اقتصادی اقدام به گردآوری کتاب‌هایی در همه شاخه‌های اقتصاد در «کتابخانه اقتصادی» کرده است. در صورت نیاز می‌توانید کتاب‌های مورد نظر خود را با ما در ارتباط بگذارید تا در اولویت‌های ما برای بارگذاری در کتابخانه اقتصادی قرار گیرد.

تقسیم عادلانه و رفاه اجتماعی

کتاب تقسیم عادلانه و رفاه اجتماعی در فصل‌های زیر نوشته شده است:

فصل اول: بنیان‌های اقتصاد خرد (مروری بر مباحث ابتدایی اقتصاد خرد)

فصل دوم: توزیع عادلانه

فصل سوم: مباحث مرتبط با رفاه اجتماعی

فصل چهارم:‌ رای گیری و انتخاب اجتماعی

فصل پنجم: مفاهیم و تعاریف مرتبط با ارزش Shapley

فصل ششم: مدیریت مشترک

فصل هفتم: تجارت عادلانه و تقسیم عادلانه

فصل هشتم: واژه نامه‌ای از تعاریف رفاه  و بررسی نتایج کلی

 

دانلود کتاب تقسیم عادلانه و رفاه اجتماعی:


download

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید