اقتصاد: یک مقدمه بسیار کوتاه

اقتصاد: یک مقدمه بسیار کوتاه کتابی است نوشته داسگوپتا (Partha Dasgupta) استاد اقتصاد دانشگاه کمبریج در انگلستان. داسگوپتا نوشته‌های زیادی در موضوعات توسعه اقتصادی، محیط زیست و منابع اقتصادی، نظریه بازی‌ها و سرمایه‌های اجتماعی دارد. این کتاب بیشتر موضوعات واقعی اقتصاد کلان همانند موضوعات تراست (Trust)، بازارها، نقش دانش و تکنولوژي در اقتصاد، دولت و پیامدهای آن در رفاه اجتماعی و موضوعات مرتبط با مسائل بنگاه‌ها و خانوارها در ابعاد کلان را بررسی می‌کند. کتاب با در نظر گرفتن مقدمه کوتاهی که در مورد اقتصاد و نقش آن آمده است در مجموع شامل ۹ فصل است. این کتاب را به صورت مجزا نمی‌توان مطالعه کرد. چرا که بررسی موضوعات آن نیازمند آشنایی اولیه با مباحث اقتصاد کلان است. بنابراین پیش از شروع مباحث این کتاب توصیه می‌شود مروری بر کتاب‌های اقتصاد کلان داشته باشید. در کتابخانه اقتصادی «گروه اقتصادی‌ها» می‌توانید «لیست کتاب‌های اقتصاد کلان» را مشاهده کنید. از این رو کتاب برای علاقه‌مندان در تصمیم‌گیری‌های اقتصاد کلان به علت بررسی‌های دنیای واقعی توصیه می‌شود.

در کتابخانه اقتصادی گروه اقتصادی‌ها – بزرگترین مرجع دانش آموختگان اقتصاد – لیست متنوعی از کتاب‌های اقتصاد در زمینه‌های اقتصاد سنجی، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، توسعه اقتصادی، نظریه بازی‌ها و سایر زمینه‌های اقتصاد قرار داده می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه کتابخانه «کتاب‌های اقتصادی» کتاب‌های مورد نیاز خود را ببینید. شما همچنین می‌توانید در صورت نیاز به کتاب مورد علاقه خود، آن را با ما مطرح کنید تا در اولویت بارگذاری ما در کتابخانه اقتصادی قرار گیرد.

اقتصاد: یک مقدمه بسیار کوتاه

این کتاب شامل فصل‌های زیر است:

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: بررسی تاریخچه اقتصاد کلان

فصل سوم: تراست (اتحادیه شرکت‌ها)

فصل چهارم: جوامع

فصل پنجم:‌ بازارها

فصل ششم: علم و فن‌آوری

فصل هفتم: خانوارها و بنگاه‌ها

فصل هشتم: توسعه اقتصادی پایدار

فصل نهم:‌ رفاه اجتماعی و دولت دموکراتیک

 

دانلود کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر اقتصاد:


download

5 دیدگاه‌ها

  1. سلام و درود
    در کانال گفته بودید که در بخش نظرات راجع به کتاب های خوبی که میشه گذاشته بشه بنویسیم.
    به نظر من کتاب microeconomics از Jeffrey M Perloff, , کتاب خیلی خوبیه، توی دانشگاه های مطرح دنیا مثل ام آی تی هم تدریس میشه.

  2. سلام و وقت بخیر.ممنون میشم اگه نرم افزارهای کامفار و متلب رو هم در سایتتون قرار بدین.همینطور یک جزوه آموزشی خوب از نرم افزار کامفار.سپاس از شما

    • سلام. ممنون از توجه شما.
      به زودی مطالب گفته شده بر روی سایت بارگزاری میشه.

    • با سلام. نرم افزار کامفار رو سایت قرار گرفت. لطفا به بخش نرم افزارها مراجعه کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید