نکاتی در مورد نظریه اقتصاد خرد

نکاتی در مورد نظریه اقتصاد خرد نوشته میلر (Nolan H. Miller) از دانشکده کسب و کار در دانشگاه ایلینوی (University of Illinois) در آمریکا است. عمده تحقیقات میلر در شاخه اقتصاد اطلاعات است و از او در زمینه‌های محیط زیست، توسعه اقتصادی، بیمه، سازمان‌های صنعتی و استراتژی رقابتی مقالات زیادی مقالات زیادی چاپ شده است.

همان‌طور که از نام کتاب پیداست، این کتاب موضوعات گسترده در اقتصاد خرد را پوشش نمی‌دهد و تنها یادداشتی در مورد نظریه‌های اقتصاد خرد است. در عین حال مطالب اصلی و بنیادی که در هر کتاب اقتصاد خرد نوشته شده است در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است. اما مطالعه کتاب‌های متنوع اقتصاد خرد بینش ما را در مورد موضوعات اقتصاد خرد افزایش می‌دهد و می‌توانیم با رویکردهای متفاوت اقتصاد خرد آشنا شویم. این کتاب در ۹ فصل نوشته شده است. چاچوب‌های اصلی کتاب شامل نظریه رفتار مصرف کننده، نظریه رفتار تولید کننده، بازارهای رقابتی و انحصاری است.

تیم اقتصادی‌ها معتقد است که محدودیت‌های مکانی و یا مالی نباید مانع از دسترسی خواننده به کتاب‌های معتبر باشد. به همین دلیل بزرگترین مرجع دانش آموختگان اقتصاد در نظر دارد طیف وسیعی از منابع مطالعاتی را به رایگان در کتابخانه اقتصادی خود منتشر و در اختیار خوانندگان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه «کتابخانه اقتصادی» دیگر کتاب‌های موجود در این کتابخانه را ببینید.

نکاتی در مورد نظریه اقتصاد خرد

فهرست موضوعات کتاب به شرح زیر است:

فصل اول- رویکرد اقتصادی

فصل دوم- مبانی نظریه مصرف کننده

فصل سوم- رویکرد سنتی نظریه رفتار مصرف کننده

فصل چهارم- موضوعاتی در مورد نظریه مصرف کننده

فصل پنجم- نظریه تولید کننده

فصل ششم- انتخاب تحت نااطمینانی

فصل هفتم- بازارهای رقابتی و تجزیه و تحلیل تعادل جزیی

فصل هشتم- آثار جانبی و کالاهای عمومی

فصل نهم- انحصارگر

 

دانلود کتاب نکاتی در مورد نظریه اقتصاد خرد:


download

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید