کتاب اقتصاد خرد واریان به همراه حل‌المسائل

کتاب اقتصاد خرد واریان به همراه حل‌المسائل آن رویکردی جدید در بررسی موضوعات اقتصاد خرد محسوب می‌شود. این کتاب همانند کتاب اقتصاد خرد مس‌کالل با روشی جدید به بررسی مفاهیم و موضوعات اقتصاد خرد پرداخته است. این روشجدید همراه است با تحلیل ریاضی و مفاهیم هندسی که در سال‌های اخیر برای بررسی مسائل اقتصاد خرد مطرح شده است. در این میان اقتصاد خرد واریان کتاب مهمی است که طیف وسیعی از مطالب و موضوعات اقتصاد خرد را دربر می‌گیرد. از این رو مناسب برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است. مباحث و رویکردهایی از قبیل ترجیحات، نااطمینانی و نظریه بازی‌ها به جزء جدانشدنی اقتصاد خرد تبدیل شده‌اند. این مفاهیم در طول کتاب بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کتاب در ۲۴ فصل تنظیم شده است. بحث با مقدمات اقتصاد خرد در فصل اول شروع می‌شود. مباحث حداکثر سازی سود و حداقل سازی هزینه مباحث فصل‌های ۲ تا ۵ این کتاب است. سپس به کمک مفاهیمی همچون ترجیحات، بحث حداکثر سازی مطلوبیت و تقاضا دنبال می‌شود. در فصل ۱۱ موضوعات مرتبط با نااطمینانی مطرح می‌شود. بحث بازارهای رقابتی، انحصارگر و انحصار چندجانبه از دیگر سرفصل‌های این کتاب است. نظریه بازی‌ها در فصل ۱۵ موضوعی جذاب است که مقالات اقتصادی زیادی بر پایه این مفهوم نوشته شده است. موضوعات سمت عرضه اقتصاد همچون تولید موضوع فصل ۱۸ کتاب است. در ادامه کتاب مباحثی که دخالت دولت باعث تغییراتی در تصمیم‌گیری عوامل اقتصادی می‌شود، مطرح شده است. اقتصاد رفاه و کالاهای عمومی موضوعات فصل ۲۲ و ۲۳ کتاب واریان است. کتاب با طرح موضوع اثرات جانبی در فصل ۲۴ به پایان می‌رسد.

کتاب اقتصاد خرد واریان به همراه حل‌المسائل

کتاب اقتصاد خرد واریان شامل ۲۴ فصل است. همان‌طور که گفته شد این کتاب با روش‌های ریاضی به تشریح مسائل اقتصاد خرد پرداخته است. کتاب حل‌المسائل واریان نیز به همراه کتاب اصلی قرار داده شده تا خواننده بتواند به راحتی با مسائل و نحوه حل آن‌ها آشنا شود.

دانلود کتاب اقتصاد خرد واریان به همراه حل‌المسائل:


download

2 دیدگاه‌ها

  1. دانلود کردم اما برام باز نمیشه.برنامه ی خاصی نیاز داره؟

    • سلام. بررسی شد و مشکلی نبود. فایل ها به صورت zip هستند. احتمالا روی سیستمتون نیاز به نصب برنامه WinRAR دارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید