کار با نرم افزار SPSS

کتاب کار با نرم افزار SPSS نوشته سییدنی تیرل (Sidney Tyrrell) است. SPSS خلاصه مفهوم فارسی آمارها به صورت عملا کوتا و ساده (Stats Practically Short and Simple) است. در واقه نرم افزار SPSS یک ابزار قدرتمند برای خلاصه کردن داده‌ها و انتقال سریع و آسان آنچه داده‌ها می‌خواهند بگویند است. به عبارت دیگر SPSS یک بسته آماری برای علوم اجتماعی است که امروزه به صورت بسیار گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کتاب، آموزشی ساده و تصویری را برای یادگیری نرم افزار SPSS فراهم کرده است. علاوه بر تحلیل داده‌های آماری از دیگر ویژگی‌های مهم این نرم افزار را می‌توان قابلیت مدیریت داده‌ها و مستند کردن داده‌ها در نرم افزار دانست. کتاب آموزش نرم افزار SPSS در هشت فصل نوشته شده است. در ابتدا مرور کلی بر نرم افزار و نحوه وارد کردن و مدیریت داده‌ها خواهد داشت. سپس نحوه توصیف  آماری داده‌ها را آموزش می‌دهد و نحوه رسم نمودارها و توصیف این نمودارها را نشان می‌دهد. نحوه تست این داده‌ها و میزان دقت در استفاده از این داده‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

کتابخانه اقتصادی بزرگترین مرجع دانش‌آموختگان اقتصاد (گروه اقتصاد‌ها) رسالت خود را آموزش آسان دانش اقتصادی برای همه به صورت آسان قرار داده است. این کتابخانه قصد دارد فهرست متنوع و غنی از کتاب‌های رشته اقتصاد را جمع آوری و برای استفاده همه دانش‌آموختگان اقتصاد و علاقه‌مندان به علم اقتصاد در کتابخانه اقتصادی خود قرار دهد.

کار با نرم افزار SPSS

فهرست موضوعات مطرح شده در کتاب آموزش تصویری نرم افزار SPSS:

فصل اول:‌ مرور کلی و آشنایی با نرم افزار SPSS

فصل دوم: نحوه وارد کردن داده‌ها در نرم افزار SPSS

فصل سوم: ویرایش و مدیریت داده‌ها در نرم افزار SPSS

فصل چهارم: توصیف آماری داده‌ها

فصل پنجم: نحوه رسم نمودارها در نرم افزار

فصل ششم: رگرسیون و همبستگی

فصل هفتم: تست‌های آماری

فصل هشتم: خلاصه و جمع بندی مطالب ارائه شده

 

دانلود کتاب کار با نرم افزار SPSS:


download

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید