تکامل نظریه‌های اقتصاد کلان و سیاست

تکامل نظریه‌های اقتصاد کلان و سیاست نوشته کامران موید دادخواه از دانشگاه شمال شرقی یا نورث ایسترن (Northeastern University) در بوستون آمریکا است. کامران دادخواه لیسانس خود را از دانشگاه تهران گرفت. پس از آن برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد خود راهی دانشگاه ایندیانا در آمریکا شد. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات از دانشگاه نورث ایسترن را نیز دریافت کرد. کامران دادخواه به عنوان یکی از اقتصاد دانان ایرانی معروف جهان شناخته می‌شود.

از کامران دادخواه کتاب‌های ترجمه شده به فارسی همچون بار کمرشکن یارانه‌ها در ایران و همچنین اصلاحات ارزی در ایران نیز موجود است. این کتاب علاوه بر بررسی مفاهیم اقتصاد کلان تاریخچه‌ای از روند گسترش اقتصاد و اصول سیاسی که با اقتصاد ارتباط تنگاتنگی دارند را نیز به رشته تحریر درآورده است. کتاب شامل ۱۳ فصل است که در فهرست موضوعات کتاب قابل مشاهده است.

«گروه اقتصادی‌ها» به عنوان بزرگترین مرجع دانش آموختگان اقتصاد در نظر دارد فهرست کامل از کتاب‌های اقتصادی را در اختیار دانش‌آموختگان اقتصاد و علاقه مندان به اقتصاد قرار دهد. این مجموعه شامل مرجع کامل از کتاب‌های تاریخ اقتصادی، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد سنجی و سایر مباحث و موضوعات مرتبط با اقتصاد است که به زودی در کتابخانه اقتصادی قرار داده می‌شود. امید است کتاب‌های کتابخانه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

تکامل نظریه‌های اقتصاد کلان و سیاست

فهرست موضوعات کتاب:

  1. رکود بزرگ و کینز
  2. پس از جنگ اقتصادی
  3. بنیادهای اقتصاد کینزی
  4. اقتصاد کینزی و کاربردهای آن در دنیای واقعی
  5. اقتصاد کلان و اقتصاد باز
  6. فروپاشی پس از جنگ اقتصادی
  7. انقلاب جدید کلاسیکی علیه سیاست‌های اقتصادی فعال
  8. چرخه‌های تجاری: شواهد، تئوری‌ها و سیاست‌ها
  9. پول، سیاست‌های پولی و مکتب پولی
  10. بودجه دولت و سیاست‌های مالی
  11. انقلاب ریگان تاچر: عصر هایک و شومپیتر
  12. اقتصاد کلان و اقتصاد جهانی
  13. بحران مالی و اقتصادی دوره ۲۰۰۹-۲۰۰۷

 

دانلود کتاب تکامل نظریه‌های اقتصاد کلان و سیاست:


download

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید